Supplementary Professional Education in the Strategies of Working Specialists, 1995 to 2005 Попова И.П.Supplementary Professional Education in the Strategies of Working Specialists, 1995 to 2005 // Russian Education and Society, vol. 50, no. 11, November 2008, pp. 36–58.ISSN 1060–9393/2009Размещена на сайте: 03.11.11Текст статьи.Ссылка при цитировании:Попова И.П. Supplementary Professional Education in the Strategies of Working Specialists, 1995 to 2005 // Russian Education and Society, vol. 50, no. 11, November 2008, pp. 36–58.АннотацияIn the present article, supplementary professional education [SPE] is examined first and foremost as an important element of the mechanism for the activization of the country’s intellectual potential. The conceptual model of this mechanism consists, first of all, of professional groups of the economically active population that have a fundamental professional education and have mastered the skills of creative activity, people who are employed primarily in sectors of the sphere of production, the functioning of which is based on the application of theoretical knowledge and a high level of qualifications; and, second, institutions that serve their reproduction, effective utilization, and redistribution. A block that is to be identified with supplementary professional education. Analysis of situation with SPE was made of the data of the Russian Longitudinal Monitoring Survey (RLMS).Ключевые слова: дополнительное профессиональное образование непрерывное образование специалисты профессиональные группы интеллектуальный потенциал человеческий капитал Рубрики: Социология образованияСоциология профессий и профессиональных группВозможно, вам будут интересны другие публикации:Попова И. П.Переподготовка работающего населения: возможности влияния на инновационное перераспределение интеллектуального потенциала в профессиональной структуре // Образование через всю жизнь: Непрерывное образование для устойчивого развития: тр. международного сотрудничества. - Т. 7 / сост. Н.А. Лобанова; под науч. ред. Н.А. Лорбанова и В.Н. Скворцова. Ленинг. гос. ун-та им. А.С. Пушкина, 2009. - с. 279-283.Попова И. П.The Influence of Supplementary Professional Education on the Position of Workers of Various Social and Professional Groups // Russian Education and Society. Vol. 53, no. 5, May 2011, pp. 23–36.Попова И. П.Эффективность профессионального переобучения в различных профессиональных группах // Х Международная научная конференция по проблемам развития экономики и общества: в 3 кн. / отв. ред. Е.Г. Ясин; Гос. ун-т - Высшая школа экономики. Кн. 1. М.: Изд. дом Гос. ун-та - Высшей школы экономики/Попова И. П.Дополнительное образование как канал профессиональной мобильности// Непрерывное образование в политическом и экономическом контекстах / Отв. ред. Г.А. Ключарев. М.: ИС РАН, 2008. С. 120-133.Диденко Д. В.Дополнительное профессиональное образование и повышение его эффективности// Непрерывное образование в политическом и экономическом контекстах / Отв. ред. Г.А. Ключарев. М.: ИС РАН, 2008. С. 78-107.