鲍丽娜·科兹列娃(P.M. Kozyreva), 亚历山大·斯米尔诺夫(A.I. Smirnov). 俄罗斯中等收入群体的教育与生活幸福感 (Middle Income Groups in Russian Society: the Correlation Between Education and Material Well-Being) ...



Козырева П.М., Смирнов А.И.
鲍丽娜·科兹列娃(P.M. Kozyreva), 亚历山大·斯米尔诺夫(A.I. Smirnov). 俄罗斯中等收入群体的教育与生活幸福感 (Middle Income Groups in Russian Society: the Correlation Between Education and Material Well-Being) // 中国和俄斯的 中等收入群体:影响和趋势 (Middle-income groups in China and Russia: influences and trends) / 李培林 戈尔什科夫 (edited by Li Peilin, Gorshkov M.K.). 社会科学文献出版社 (Social Sciences Academic Press (China), 2018: 106-122.

Глава из книги: 中国和俄斯的 中等收入群体:影响和趋势 (Middle-income groups in China and Russia: influences and trends) / 李培林 戈尔什科夫 (edited by Li Peilin, Gorshkov M.K.). 社会科学文献出版社 (Social Sciences Academic Press (China), 2018. - 409 p.
ISBN 978-7-5201-2291-7
РИНЦ: https://elibrary.ru/item.asp?id=35034529

Размещена на сайте: 28.06.18

Поискать полный текст на Google Academia

Ссылка при цитировании:

Козырева П.М., Смирнов А.И. 鲍丽娜·科兹列娃(P.M. Kozyreva), 亚历山大·斯米尔诺夫(A.I. Smirnov). 俄罗斯中等收入群体的教育与生活幸福感 (Middle Income Groups in Russian Society: the Correlation Between Education and Material Well-Being) // 中国和俄斯的 中等收入群体:影响和趋势 (Middle-income groups in China and Russia: influences and trends) / 李培林 戈尔什科夫 (edited by Li Peilin, Gorshkov M.K.). 社会科学文献出版社 (Social Sciences Academic Press (China), 2018: 106-122.
Middle Income Groups in Russian Society: the Correlation Between Education and Material Well-Being. In: Middle-income groups in China and Russia: influences and trends / edited by Li Peilin, Gorshkov M.K. Social Sciences Academic Press (China), 2018. P. 106-122.

Аннотация

当前,我国进入经济新常态和社会转型的新阶段,能否成功跨越“中等收入陷阱”,成为一个关系我国发展前途的关键问题。在这种大背景下,关于中等收入群体的研究,在我国当下具有了非常重要的意义。俄罗斯的社会构成与中国有很大不同,社会经济发展水平也有较大差距,俄罗斯的社会构成较类似于大多数发达国家。本书分析了中俄中等收入群体的规模和发展趋势、中等收入群体的消费倾向,身份认同、代际流动和社会政治参与等。

Ключевые слова:

middle-income groups in china and russia

Рубрики:

Социальная структура и стратификация



Возможно, вам будут интересны другие публикации:



КОММЕНТАРИИ К ЭТОЙ СТРАНИЦЕ



rss подписаться на RSS ленту комментариев к этой странице

ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ

Комментарии. Всего [0]: