Pronina E.I. The role of social institutions in the formation of values and norms of SSE students (based on the ROS-2022 study). In: Proceedings of the International Conference “Scientific research of the SCO countries: synergy and integration” - Reports in English (November 11, 2023. Beijing, PRC). Beijing. Scientific publishing house Infinity. 2023. P. 125-132.
Pronina E.I. The role of social institutions in the formation of values and norms of SSE students (based on the ROS-2022 study). In: Proceedings of the International Conference “Scientific research of the SCO countries: synergy and integration” - Reports in English (November 11, 2023. Beijing, PRC). Beijing. Scientific publishing house Infinity. 2023. P. 125-132.
ISBN 978-5-905695-82-7
DOI: 10.34660/INF.2023.18.62.190
Размещена на сайте: 10.01.24
Поискать полный текст на Google Academia
Ссылка при цитировании:
Pronina E.I. The role of social institutions in the formation of values and norms of SSE students (based on the ROS-2022 study). In: Proceedings of the International Conference “Scientific research of the SCO countries: synergy and integration” - Reports in English (November 11, 2023. Beijing, PRC). Beijing. Scientific publishing house Infinity. 2023. P. 125-132. DOI: 10.34660/INF.2023.18.62.190.
Pronina E.I. The role of social institutions in the formation of values and norms of SSE students (based on the ROS-2022 study). In: Proceedings of the International Conference “Scientific research of the SCO countries: synergy and integration” - Reports in English (November 11, 2023. Beijing, PRC). Beijing. Scientific publishing house Infinity. 2023. P. 125-132. DOI: 10.34660/INF.2023.18.62.190.
Pronina E.I. The role of social institutions in the formation of values and norms of SSE students (based on the ROS-2022 study). In: Proceedings of the International Conference “Scientific research of the SCO countries: synergy and integration” - Reports in English (November 11, 2023. Beijing, PRC). Beijing. Scientific publishing house Infinity. 2023. P. 125-132. DOI: 10.34660/INF.2023.18.62.190.
Авторы:
Пронина Е.И.Аннотация
В статье анализируются данные опроса студентов, получающих среднее профессиональное образование. Опрос был проведен в 2022 году по инициативе Российского общества социологов среди студентов СПО, высших учебных заведений и аспирантов старших курсов на тему “Культурные традиции и связь поколений”[1]. Опрос студентов СПО позволил нам проследить степень влияния связей между поколениями и социальных институтов на установки и ценности молодежи.
Ключевые слова:
малая группа социальное учреждение студенты среднее профессиональное образование передача ценностей семья средства массовой информации small group social institution students secondary vocational education values transmission family mass mediaОглавление
Рубрики:
Социология поколенийСоциология образования
Возможно, вам будут интересны другие публикации:
- Гаспаришвили А. Т.
Среднее профессиональное образование в России: перспективы выпускников // Экономика и управление: проблемы, решения. 2018. Т.3. № 3. С. 109-113. - Широкалова Г. С., Дулина Н. В., Пронина Е. И.
Традиции крестьянского мира в менталитете студенчества // Семья как хранитель традиционных духовно-нравственных ценностей российской цивилизации. По материалам «круглого стола». – М.: Издание Государственной Думы, 2023. С. 66-82. - Galina, Cherednichenko (2019). Educational Tracks Of Russian Youth In System Of Education (On State Statistics 2000-2017). Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3) 366-382.
- Cherednichenko G. New Developments in the Education and Professional Activity of Young People // Russian Education and Society. 2010. Vol. 52. Issue 7. P. 3-15. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/52/7?nav=tocList
- Cherednichenko G. The Professional Trajectories and Accumulation of Educational Resources of Young People After Acquiring a Secondary Education // Russian Education and Society. 2013. Vol. 55. Issue 1. P. 3-36. URL: http://www.tandfonline.com/toc/mres20/55/1?nav=tocList